Pages

Thursday 20 December 2012

CASA IMPIAN :)


Assalamualaikum WBT
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Anda dengar tak apa yang saya dengar sekarang ni? Bunyi suara cengkerik melagukan lagu lullaby untuk kita... Setiap malam menghiasi alam tanpa jemu, supaya pagi yang tenang lagi selamat ini digunakan dengan manfaat oleh mereka yang mengejar tahajud.

Malam ni, aku nak amibil mood tenang lagi mendamaikan ini untuk menceritakan satu antara sejuta angan-angan yang aku ciptakan.

Untuk pengetahuan korang, aku suka sangat, sangat sangat dan sangat suka keadaan yang tenang lagi damai macam ni. Senyap dan sunyi, tak panas dan tak sejuk, sedang-sedang aja... Aku tak suka sangat keadaan bising dan bingit. Sebab tu aku tak suka pergi pasar malam or kenduri kahwin, sebab suasananya sangat meriah dan membingitkan telinga walaupun kadang-kadang menyeronokkan.

Kalau suasana tenang macam ini, aku dapat tidur dengan mudah, dan juga aku dapat membaca serta mendapat idea dengan senang... aku jugadapat buat apa aja yang aku suka tanpa ada suara orang lain yang membingitkan telinga atau akan suruh aku buat apa-apa kerja yang aku tak suka. Aku tak suka sebenarnya orang arah aku,,, rasa macam tak ikhlas pun ada buat kerja macam tu. By the way, I am happy this way.

Aduyaii.. panjangnya mukadimmah. Sebenarnya, aku dapat idea nak cakap pasal MY SWEET HOME!!! Haaa~ rumah idaman aku...

What? How? When? Which?
Fuuuhhh~ Alrighty, my dreaming home is a cottage!
One of the cottage

Haaa??? Korang tahu tak cottage tu hape? Cottage tu adalah rumah yang macam orang kenit duduk dalam cerita Snow White tu... cottage jugak dirujuk kepada rumah yang berada di luar bandar ataupun hutan.

Bagi aku, penting untuk aku hidup dalam keadaan aman. Cottage aku tu nanti,,, aku nak biarlah diperbuat daripada kayu, atap dia,, macam kalis bunyi ker? Tak nak lah atap zink,, bising kot kalau hujan. Lepas tu,, aku nak rumah aku tu jauh daripada jalan raya, macam rumah aku kat balai maras ni. Senyap je, xder bunyi kenderaan malam-malam. Pastu,, aku nak letak buai kat luar rumah tu.. Petang-petang, aku boleh main buai or baca buku dekat buai tu. Tidur kat buai tu. Aku nak letak juga meja yang daripada simen buatan tu. Yang macam ala-ala taman gitu. Bolehlah aku buat kerja sekolah or semak buku anak murid aku kat situ.

Dalam cottage tu pulak, aku nak ada dapur, 1 bilik air, 3 bilik tidur, 1 stor simpanan dan yang paling penting, 1 ruang tamu. Why 3 bilik tidur? Aku berangan 1 master room aku dengan suami aku, 2 lagi untuk anak-anak. Cehhh~ aku nak kahwin ker? Teeettt!!! Tidak terbuka pintu hati aku. Kalau tak pun,, insha Allah,, aku akan amik anak angkat jek macam pasangan Brad Pitt and Angelina Jolie.

Ok, let’s see what so beautiful and awesome about cottage.
simple yet awesome!!! :):):)
just exactly like what am i dreaming about... :)
P/S: I wish to have my cottage near a seaside and i wish to spend my time there with my soldier of life. J
If forever it takes, then forever it will be. I would live only with memories.

No comments:

Post a Comment